Vampire SurvivorsのArcanas(アルカナ)について。
4/13初稿:Ver0.5.0e時記載
4/25追記:Ver0.5.105分追加
5/9追記:Ver0.5.205分追加
5/24追記:Ver0.6.103分追加
6/10追記:Ver0.7.230分追加
6/24追記:Ver0.7.360分追加
7/13追記:Ver0.8.270分追加
7/22追記:Ver0.9.0分追加
8/19追記:Ver0.11.107分追加
9/16追記:Ver0.11.306分追加
Arcanas(アルカナ)について
アルカナは、選択した特殊効果がステージ中発動する新要素。
Ver0.5.0eにて追加。
Gallo TowerにてRandomazzoを入手するとArcanas(アルカナ)が解禁される。
以降、アチーブメントで各アルカナを解禁できるように。
→Achievements(実績)一覧
ステージ開始時に解禁済みのアルカナを1枚選択できる。
また、11分/21分に出現する強敵を倒すとアルカナを選択できる宝箱が出現する。
Ver0.5.105にてアルカナの有無をステージ選択時に選択できるように。
アルカナ効果一覧
Game Killer
Halts XP gain.XP gems turn into exploding projectiles.
All Treasures contain at least 3 items.
経験値ジェムが爆発する発射物に変わる。
宝箱から最低3個のアイテムが出るように。
Ⅰ-Gemini
Listed weapons come with a counterpart.
下記武器に対応した付属物が追加。
ピジョーネ/漆黒の翼/破壊者:同じ動きをする鳥が追加
Phiera Der Tuphello/Eight The Sparrow/Phieraggi:4way→8wayに
Ⅱ-Twilight Requiem
Listed weapon projectiles generate explosions when they expire.
下記武器の発射物が消える時に爆発するように。
王の聖書/不浄の典礼
ピジョーネ/漆黒の翼
ルーントレイサー
Shadow pinion
ホネ
Celestial Dusting
Ⅲ-Tragic Princess
The cooldown of the listed weapons reduces when moving.
移動すると、以下のWeaponはクールダウンが短縮される。
ニンニク/魂喰らい
聖水/ラ・ボッラ
雷の指輪/雷鳴の環
カレロ
Ⅳ - Awake
Gives +3 Revivals.
Consuming a Revival gives +10% Max Health, +1 Armor, and +5% Might, Area, Dureation, and Speed.
復活回数+3。
復活回数消費時にHP最大値+10%、アーマー+1、威力/攻撃範囲/持続時間/速度+5%の強化を得る。
Ⅴ - Chaos in the Dark Night
Overall projectile Speed Continuously changes between -50% and +200% over 10 seconds.
全ての発射物のスピードが10秒間ごとに-50%~+200%で変化するように。
Ⅵ - Sarabande of Healing
Healing is doubled.
Recovering HP damages nearby enemies for the same amount.
回復効果が2倍に。
HP回復時に近くにいる敵に同じ量のダメージを与える。
ブラッディティアー
ソウルイーター
Celestial Dusting
愛の加護
鶏肉
Ⅶ - Iron Blue Will
Listed weapon projectiles gain up to 3 bounces and might pass through enemies and walls.
下記武器で最大3回跳ね返るようになり、壁や敵を貫通するように?
ナイフ/サウザン・エッジ
オノ/デス・スパイラル
Phiera Der Tuphello/Eight the Sparrow(銃2種)
Carrello
Ⅷ-Mad Groove
Every 2 minutes attracts all standard stage items, pickups and light sources towards the character.
2分ごとにステージアイテムや光源などがプレイヤーキャラクターに引き寄せられる。
Gemなども周囲に集まる?
Ⅸ-Divine Bloodline
Armor also affects listed weapons'damage and reflects enemy damage.
Character gains bonus damage depending on missing Health.
Defeating enemies with retaliatory damage gives +0.5 Max Health.
アーマーが下記武器のダメージにも影響するようになり、敵のダメージを反射するように。
また、失ったHPに応じたダメージボーナスも追加される。
反射ダメージで敵を撃破すると最大HPが0.5増加する。
十字架
王の聖書
ニンニク
聖水
雷の指輪
ソングオブマナ
Vento Sacro
Victory Sword
アーマー
ホロウ・ハート
X-Beginning
Listed weapons get +1 Amount.
The Character's main weapon and its evolution gain +3 Amount instead.
下記Weaponの量が1増える。
そのキャラクターの初期Weapon/進化武器の場合は3増える。
ホネ
サクラ爆弾
Carrello
Celestial Dusting
Ⅺ - Waltz of Pearls
Listed weapon projectiles gain up to 3bounces.
下記武器で最大3回跳ね返るように。
魔法の杖/聖なる杖
炎の杖/ヘルファイア
十字架/ヘヴン・ソード
Carrello
ⅩⅡ-Out of Bounds
Freezing enemies genrates explosions.
Orologions are easier to find.
敵を凍らせると爆発するように。
また、時計が見つけやすくなる。
XⅢ-Wicked Season
Overall Growth, Luck, Greed, and Curse are doubled at fixed intervals. The character starts gaining +1% Growth, Luck, Greed, and Curse every 2 levels.
一定時間ごとに、全体の成長、運気、強欲、呪いが2倍になる。
レベルが2上がるごとに、成長、運気、強欲、呪いが+1%。
ⅩⅣ-Jail of Crystal
Listed weapon projectiles have a chance to freeze enemies.
下記武器で敵を凍らせるように。
魔法の杖/聖なる杖
ルーントレイサー/NO FUTURE
Eight The Sparrow
ⅩⅤ - Disco of Gold
Picking up coin bags from the floor triggers Gold Fever.
Obtaining gold restores as many HP.
床から金貨袋を拾うとゴールドフィーバーが発生する。
ゴールド獲得時に同じ分のHPが回復する。
ⅩⅥ - Slash
Enables critical hits for listed weapons.
Doubles overall critical damage.
下記武器でクリティカルが発生するように。
また、クリティカル時のダメージを2倍に。
ダガー/サウザンドダガー
鞭/ブラッディティアー
斧/デス・スパイラル
ヘヴン・ソード
ⅩⅦ - Lost & Found Painting
Overall Duration continuously changes between -50% and +200% over 10 seconds.
全ての持続時間が10秒間ごとに-50%~+200%で変化するように
ⅩⅧ - Boogaloo of Illusions
ⅩⅨ - Heart of Fire
Listed weapon projectiles explode on impact.
Light sources explode.
Character explodes when damaged.
下記武器の発射物が爆発するように。
光源も爆発するように。
キャラクターがダメージを受けた際にも爆発するように。
炎の杖/ヘルファイア
光源
ⅩⅩ-Silent Old Sanctuary
Gives +3 Reroll, skip, and Banish.
Gives +20% Might and -8% cooldown for each active weapon slot left empty.
リロール、スキップ、バニッシュの回数+3。
Weaponスロットの空き毎に威力+20%/クールダウン-8%。
ⅩⅩⅠ-Blood Astronmia
Listed weapons also emit special damaging zones affected by Amount and Magnet.
Enemies within Magnet range take damage based on Amount.
下記武器に量と磁石の影響があるダメージゾーンを作成する。
磁石の範囲内に入った敵に量に基づいたダメージを与える。
ニンニク/魂食い
ペンタグラム/GorgeousMoon
ソング・オブ・マナ/マンナイヤ
クロックランセット
月桂樹
引き寄せの石
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